mitt hundliv ♥

Direktlänk till inlägg 18 september 2011

Filminspelning och klubbtävling!

Av louise nilsson - 18 september 2011 17:17

 Ännu en söndagskväll, och det händer absolut inte någonting här. Igår var vi på Ullared. Handlade en massa ben och godis till Amino, en ny kam och en ny leksak till Flurry. Där fanns inget speciellt som jag hade hoppats på, men jag vet inte vad jag letar efter som är så speciellt..


Nu har ju min praktik dragit igång och jag är på Djurkompaniet på Familia. Jag stormtrivs där! Jag får tvätta mat- och vattenskålar och sedan ge alla djuren mat, kolla igenom alla akvarium ifall där är några döda fiskar och packa upp nya varor som kommer in i butiken. Det låter inte så värst kul, men tiden går så otroligt snabbt.


I torsdags kväll åkte jag och Sandra med Flurry till Råådalens klubbtävling för att starta i nybörjarklassen. Blev dock att jag startade i hoppklassen också efter lite om och men. Säcken stod uppställd ett litet tag innan vi började bygga banan, så jag passade på att träna lite med Flurry. Vi fick bara lyfta upp den, den första gången, sen sprang han igenom den som om han aldrig har gjort något annat.

Hoppklassen startade samtidigt som det började bli mörkt, och det hann till och med bli mörkt innan det var min tur. Hade bestämt mig för att vara nästan för tydlig i min handling. Det kändes skit bra fram till mitten av banan där vi skulle igenom säcken. Tvärstopp! Slutade med att vi lyfte den och sprang vidare. Både innan och efter säcken gjorde Flurry ett riktigt snyggt lopp som vi förmodligen skulle vunnit på om vi skulle tagit bort säcken. Super nöjd ändå! Nybörjarklassen var bara en enkelt S bana som Flurry skulle klarat bättre utan min hjälp. Gud vad jag va slarvig i min handling och gjorde inte alls som jag hade tänkt från början. Fick totalt 10 fel, men han sprang snabbt iallafall! Jag kan inte mer än att vara nöjd med kvällen.


Förra veckan blev Amino filmad på skolan när han sprang på agilitybanan med mig. Skolan ska ha en liten film på 2 min som visar alla inriktingar vi har. Längtar något otroligt tills filmen publiceras. Min fina stjärna!



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av louise nilsson - 10 mars 2012 18:26

Jag har gått och skaffat ny, fräschare blogg! www.louiseenilsson.wordpress.com...

Av louise nilsson - 19 februari 2012 16:00

  Jag har börjat träna mer med pilatesbollen efter Roger Björne va på skolan. Istället för Treibball, så styrketränar Amino uppe på bollen. Hunden tränar balansen och alla små muskler som sitter nära skelettet, som man annars inte kommer åt så bra at...

Av louise nilsson - 11 februari 2012 19:34

 Igår (fredags) så hade vi hundträning. Vi gick igenom apporten och såg var alla låg någonstans. Lite besviken på Amino då han bara tramsade, men gjorde ändå det okej. Det hade kunnat vara bättre! Vi hade också en liten gruppövning. Det uppskattas ...

Av louise nilsson - 11 februari 2012 19:16

 I måndags fick vi finbesök på skolan. Roger Björne kom med sina fina hundar och föreläste om draghundsport. På hans meritlista finns hela 13 guld. När han inte tränar och tävlar så är han polis i Västerås och har med sin ena hund Totte, en Malinios....

Av louise nilsson - 3 februari 2012 21:25

 Nu får jag ta tag i och skriva vad vi egentligen gör på skolan. Känner att det händer en del saker som är värda att lägga ut här. Hade polisen på besök från Klippan nu i veckan som berättade om deras utbildning. Nu på måndag kommer även en annan pol...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Planerade tävlingar 2012

21/1 Oskarströms BK

28/4 Lomma BK

12-13/5 Råådalens BK

19/5 Höör BK

26/5 Söderåsens BK

5/6 Oxie BK

9/6 SBKs Malmöavd.

17/6 Höganäs BHK

25-26/8 Bjuvs Cupen

4/8 Ystad BK

18/8 SBKs Halmstadsavd.

1/9 Trelleborgs BK

15/9 Lunds BK

29/9 Skurups BK

7/10 SBKs Malmöavd.

28/10 Eslövs BK

17/11 Varbergs BK


Ovido - Quiz & Flashcards